4 TIPS VOOR HET THUIS TRAINEN

 

THUIS TRAINEN – heeft veel voordelen. Om maar een paar te noemen: je bespaart geld. Denk bijvoorbeeld aan dure lidmaatschappen voor sportscholen en eventuele transportkosten om naar de sportschool toe te gaan. Ook bespaar je tijd.. je bent bijvoorbeeld geen reistijd kwijt om naar de sportschool te gaan. Ook geeft het je flexibiliteit en vrijheid..Je kunt trainen wanneer je zelf wilt, al is dat om 3 uur ´s nachts. En last but not least, gemak! Gewoon comfortabel  in je eigen huis.

Maar dan nu, hoe kun je het beste thuis trainen? We geven je hieronder 4 tips.

  1. Maak een plan

Dit helpt je om je aan je workout-schema vast te houden. Bovendien hoef je niet elke keer na te denken over hoe, wanneer en wat je nu weer gaat trainen.

Kies de dagen, tijd, wat je gaat trainen, en probeer je er aan te houden!

  1. Kies de juiste plek

Zorg dat je voldoende ruimte hebt en dat er geen dingen in de weg staan. Zorg er eventueel ook voor dat je niet gestoord kan worden. Waar we meteen bij ons volgende tip komen.

  1. Vermijd afleiding

Wat de een afleidt hoeft de ander niet af te leiden. Echter is het bijvoorbeeld handig om ervoor te zorgen alle huishoudelijke taken te hebben gedaan. Zodat je je volledig kan focussen op trainen in plaats van te denken aan allerlei taken die nog op je wachten. Train op een moment dat je alleen thuis bent of zorg ervoor dat anderen je niet kunnen storen.

 

  1. Zorg dat je alles wat je nodig hebt, bij de hand hebt

En dan hebben we het niet alleen over eventuele fitnessapparaten, maar ook een flesje water! Jezelf hydrateren is erg belangrijk tijdens het sporten, omdat je veel vocht verliest door het zweten. 


Laat een reactie achter

Opgelet, opmerkingen moeten worden goedgekeurd voor ze worden gepubliceerd