ONZE 15 TIPS VOOR PERFECTE SQUATS

Squats zijn één van de basisoefeningen bij fitnesstraining en één van de meest effectieve oefeningen om de grote spiergroepen in ons onderlichaam te trainen. De juiste uitvoering is echter cruciaal, dus hier zijn onze 15 tips om de perfecte squat onder de knie te krijgen:

  1. Begin met je voeten op schouderbreedte uit elkaar, met de toppen van je voeten en tenen licht naar buiten gebogen.
  2. Het hoofd moet recht worden gehouden en de hele wervelkolom moet rechtop staan.
  3. Span je buik aan terwijl je de oefening doet, dit zal helpen je hele bovenlichaam rechtop te houden.
  4. De billen zijn naar achteren gericht.
  5. Je kunt je het beste een denkbeeldige stoel voorstellen waarop je gaat zitten.
  6. Houd je knieën in lijn met uw voeten om te voorkomen dat ze naar binnen draaien.
  7. Verplaats je lichaamsgewicht op je hielen
  8. De knieën mogen niet over de toppen van de tenen reiken.
  9. Draai je armen opzij om het lichaam meer stabiliteit te geven.
  10. Kantel je hoofd niet naar voren tijdens het squatten.
  11. De beweging moet worden gestopt wanneer de heupen onder de knieën komen, iets lager dan de horizontale lijn van de dijen.
  12. Buig de lumbale curve niet wanneer je het laagst mogelijke punt bereikt, om zo de rug niet te belasten.
  13. De billen moeten gespannen zijn.
  14. Houd je lichaamsgewicht op de bal van je hiel wanneer je terugkeert naar de startpositie.
  15. Bij het opstaan ​​uit de hurk moet het hele lichaam worden aangespannen en gestrekt.
  16. De juiste techniek van de oefeningen staat altijd voorop om blessures te voorkomen en het gewenste resultaat te behalen.


Deze squats zijn het recept voor het vormen van geweldige billen en dijen….en het voorkomen van blessures!


Laat een reactie achter

Opgelet, opmerkingen moeten worden goedgekeurd voor ze worden gepubliceerd